INFORMACJE O PRZEDSZKOLU
Publiczne Przedszkole Nr 2 mieści się przy ulicy Kopernika 82 w Nowym Dworze Mazowieckim.
Przedszkole jest placówką 5-cio oddziałową, do której uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział obejmujący 25 dzieci w zbliżonym wieku.
Obejmujemy opieką dzieci w wieku od 3 do 6 lat, które mogą u nas:
- realizować swoje dziecięce marzenia i pomysły
- wzbogacać swoją wiedzę i zdobywać nowe doświadczenia
- odnaleźć swoje miejsce i nawiązywać przyjaźnie
- być sobą i mieć własne zdanie
Placówka mieści się w wolnostojącym, piętrowym budynku otoczonym dużym placem zabaw wyposażonym w sprzęt sportowo-rekreacyjny, który w pełni zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci oraz zapewnia doskonałe warunki do zabawy i wypoczynku na świeżym powietrzu.
Sale są przestronne, a urządzenie wnętrz jest estetyczne i funkcjonalne. Zgromadzone w salach kąciki zainteresowań, zabawki i pomoce dydaktyczne stwarzają szansę podejmowania przez dzieci różnorodnej aktywności.
Integracja w Publicznym Przedszkolu Nr 2 „Krasnal”
Integracja przynosi obustronne korzyści
W naszej placówce istnieją dwie grupy z oddziałami integracyjnymi . Oprócz dwóch nauczycieli wychowania przedszkolnego, dodatkowo obecny jest w grupie integracyjnej nauczyciel wspomagający i psycholog. Grupy liczą dwadzieścioro dzieci, w tym pięcioro dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Wszystkie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych realizują podstawę programową wychowania przedszkolnego. Natomiast nauczyciel wspomagający dostosowuje treści edukacyjne do możliwości dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez odpowiednie formy i metody pracy.
W przedszkolu został powołany zespół psychologiczno – pedagogiczny, który opracowuje Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne dla każdego dziecka posiadającego orzeczenie.
Wszystkie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poza pobytem w grupie z rówieśnikami, uczestniczą także w dodatkowych zajęciach:
-terapii logopedycznej
- zajęciach terapeutycznych z psychologiem
- zajęciach rewalidacyjnych z nauczycielem wspomagającym
- terapii SI
Zajęcia te mają na celu wspieranie rozwoju tych dzieci, wyrównywanie i korygowanie ich braków. W trakcie zajęć terapeuci wykorzystują różne metody pracy lub wprowadzają ich elementy:
· Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
· Symultaniczno – sekwencyjną metoda wczesnej nauki czytania prof. Cieszyńskiej
· Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
· Malowania Dziesięcioma Palcami
· Pedagogika Zabawy
· Wybrane techniki relaksacyjne
· Elementy Integracji Sensorycznej
Nasza placówka propaguje ideę integracji poprzez:
· Codzienne relacje dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze swoimi rówieśnikami.
· Współpracę z rodzicami.
· Współpracę z instytucjami oświatowymi, placówkami integracyjnymi.
· Uczestnictwo w różnorodnych wyjazdach, imprezach integracyjnych, konkursach.
Ogromnie ważne jest kształtowanie prawidłowej postawy wobec osób niepełnosprawnych od wczesnego dzieciństwa. Małe dzieci wolne są od uprzedzeń i przesądów, które istnieją w mentalności wielu dorosłych.
Korzyści płynące z integracji:
Dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
· Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uczy się przez obserwację swoich rówieśników.
· Przebywa w naturalnym środowisku (nie jest izolowane).
· Staje się bardziej komunikatywne. Nawiązuje relacje z rówieśnikami.
· Dziecko niepełnosprawne ma większą motywację do nauki i stawania się coraz bardziej samodzielną osobą.
· Integracja sprzyja rozwojowi umiejętności społecznych.
Dla zdrowych rówieśników:
· Wzrasta u dzieci poziom tolerancji, wrażliwości, otwartości, szacunku, troski, empatii, odpowiedzialności.
· Rozwijane są od najmłodszych lat prawidłowe postawy wobec niepełnosprawnych osób.
· Przedszkole stwarza możliwość indywidualnego podejścia do każdego dziecka (mało liczne grupy) oraz indywidualnego rozwijania zdolności.
· Dzieci mogą korzystać w placówce z pomocy specjalistów.
· Dzieci są bardziej uspołecznione.